Amira Natasha.
N O T H I N G'S O V E R

Holla


Amira Natasha - 14teen - Shah Alam
Thanks for read this xx
I'm Not Perfect

Tagboard





Follow|Mention



Credits
Template : Arrien Inspirit
Big Help : K I M
Nice View:Google Chrome
Owner: Amira Natasha


Selamat Hari Guru
Tuesday, 15 May 2012 • 19:07 • 2 comments
Bulan Mei setiap tahun memang banyak hari & acara sambutan. Bermula dengan Hari Pekerja, Hari Jururawat, Hari Ibu, Hari Guru, Hari Wesak dan pelbagai hari lagi.
Macam biasalah tahun ni, aku sibuk ajak mak aku nak gi beli hadiah untuk Cikgu sempena hari guru. Sorang murid ada 10 cikgu yang mengajar untuk sekolah kebangsaan dan sekolah agama. Dua orang maknanya 20 cikgu. Banyak jugak modal mak aku kena keluarkan. Tapi bila fikir balik, apalah sangat nilai hadiah tersebut berbanding pengorbanan seorang guru sehinggakan anak-anak murid dapat mengenal ABC, 123 dan Alif Ba Ta.
Dato' Dr Fadilah Kamsah pernah berpesan.. Untuk jadi murid cemerlang jangan sekali benci akan cikgu.. Walaupun cikgu tu garang. Untuk dapat ilmu yang berkat, 4 perkara mesti dilakukan oleh seorang murid pada setiap hari:
1. Ucapkan "Terima Kasih Cikgu".... setelah ajaran guru diberikan.
2. Katakan "Maafkan kami Cikgu"... walaupun pelajar tak buat salah.
3. Katakan "Halalkan ilmu kami Cikgu" ...
4. Katakan pada guru .."Doakan kejayaan kami Cikgu".
InsyaAllah jika kita amalkan 4 perkara ini, nescaya keberkatan ilmu diperolehi dan moga akan cemerlang di dunia dan di akhirat.. Fikir-fikirkan.


2 Comments:

Blogger -bebelmakcik- said...

teringat acik time sekolah, time tengah belajar nak mengadap sekolah pun mengeluh. tapi bila dah habis, mak aih rindu gila kot ! huaaraggh~
so, bagi yang belum habis sekolah, silalah sayangi dan hargai jasa guru kita.. peluang nie hanya datang sekali jaa seumur hidup.

acik datang singgah dan drop comment here ! ^_^

15 May 2012 at 20:52  
Blogger sis92 said...

rindu sekolah sobsob

16 May 2012 at 03:53  

Post a Comment


older post new post